Mode

Charli XCX verschijnt in de nieuwste campagne van H&M

H&M gaat samenwerken met Charli XCX! Het nieuws kwam enkele uren nadat het Zweedse label alle inhoud van zijn Instagram-pagina had gewist, waarbij we enkel nog de datum - “12092024” - in de bio konden lezen. Ook veranderde hun profielnaam, die nu “H&M&” heet, en een profielfoto waarop het logo in de appelgroene tint staat die synoniem is geworden met de 'Brat'-beweging.

clothing coat adult female person woman fur face head

Eerder deze week deelde de Britse popster Charli XCX een Instagramverhaal waarin, te midden van wat rondslingerende spullen, een verfrommeld H&M-ticketje opviel. Op het ticket stonden items als “Charli's Dress”, “Brat Boots” en “XCX Sunglasses”, maar de betekenis hiervan bleef vooralsnog een raadsel. Hoewel? Fans die ook de pagina van H&M spotten, hadden de link misschien al gelegd. En inderdaad: de zangeres bekend om haar gedurfde stijl en muziek, is een van de nieuwe gezichten in de nieuwste campagne van H&M.

Elk stuk in deze nieuwe herfst-wintercollectie 2024 roept verschillende verhalen en inspiraties op uit verschillende decennia - van de jaren 20 tot de jaren 60, via de jaren 90 tot nu: “De collectie is gebaseerd op veel inspiraties en maakt gebruik van hoogwaardige materialen zoals leer, breigoed en borduurwerk. De collectie als geheel getuigt van H&M's creativiteit en expertise. De stukken zijn tot in het kleinste detail geperfectioneerd”, zegt Eliana Masgalos, Womenswear Design Director bij H&M.

dress adult female person woman fashion face evening dress formal wear beachwear
long sleeve blouse dress adult female person woman formal wear face fashion
Foto's: H&M

De campagne, gemaakt door fotograaf Sam Rock en regisseur Albert Moya, viert mode en muziek en nodigt mensen uit om hun eigen uniekheid te omarmen, met een cast van hedendaagse iconen - waaronder Charli XCX, Arca, Lila Moss, Ajus Samuel, Loli Bahia, Wali Deutsch, Okay Kaya, Bibi Breslin, Alewya, Sage Elsesser, Sega Bodega en Lux Gillespie. “De herfst/winter 2024-collectie viert mode en muziek, gebieden waar experiment, uniciteit en flair belangrijk zijn, dus het is heel logisch dat H&M een eerbetoon brengt aan het snijvlak van stijl en zelfexpressie. Deze collectie is een viering en een herinnering aan het feit dat H&M altijd gericht is op kwaliteitsmode die voor iedereen toegankelijk is”, zegt Jörgen Andersson, Creative Director bij H&M. Het resultaat is gedurfd, modern en assertief.

Om de campagne te lanceren opent H&M een reeks evenementen in geselecteerde steden over de hele wereld, te beginnen met een spectaculair feest in Londen waar muziek, mode en zelfexpressie worden gevierd - het evenement omvat een speciaal optreden van Charli XCX en dj-sets van Jamie xx en Sherelle.


De herfst-/wintercollectie 2024 is vanaf 12 september 2024 verkrijgbaar in geselecteerde winkels en online op hm.com.

Recommended posts for you